Peace by Peace

 

Ispirato alla tassellatura di Escher, Peace by Peace è una metafora dell’unione delle nostre esistenze: come i pezzi di un puzzle, le nostre vite si incontrano, si uniscono e si intrecciano per costruire un unico disegno di pace.
 
La colomba, simbolo di pace della nostra cultura, diventa così il tassello-emblema di questo messaggio. Progettata secondo le regole della tassellatura, la traslazione e la glissoriflessione, da origine ad un tassello ripetibile all’infinito, generativo di un disegno di “pace infinita”. Da qui lo slogan Peace by Peace, una frase che per assonanza di pronuncia, in inglese assume un duplice significato, quello di “piece by piece” (pezzo dopo pezzo).
Il carattere tipografico scelto è l’Univers di Adrian Frutiger, un carattere svizzero che porta con sé il valore intrenseco di pace e neutralità. Un messaggio universale di armonia, unione e speranza dove, “pezzo dopo pezzo” (Peace by Peace) ognuno di noi, con l’aiuto dell’altro, può costruire un mondo migliore.
 
Peace by Peace. Together for a better world.

Inspired by Escher’s tessellation, Peace by Peace is a metaphor for the union of our existences: like the pieces of a puzzle, our lives meet, unite and intertwine to build a single design of peace.

 

The dove, our culture’s symbol of peace, thus becomes the tessellation-embodiment of this message. Designed according to the rules of tessellation, translation and glide reflection, it gives birth to an infinitely repeatable tessellation, generative of a design of endless peace.

Hence the slogan Peace by Peace, a phrase that by assonance of pronunciation, in English takes on a double meaning, that of piece by piece. The typeface chosen is Adrian Frutiger’s Univers, a Swiss typeface that carries the value of peace and neutrality.

An universal message of hope, unity and harmony where, piece by piece (Peace by Peace) each of us, with the help of the other, can build a better world.

 

Peace by Peace. Together for a better world.

Service
Illustration

Year
2022

Share the project

Pinterest | FacebookLinkedin